طبق قانون تجارت، صاحبان هر بنگاه اقتصادی و کسب و کار (به استثنای کسبه جزء)، می بایست کلیه رویدادهای مالی خود را پس از ثبت در اسناد حسابداری و تایید آنها توسط مدیریت، در محل مناسبی که قانون تعیین کرده است، ثبت و نگهداری کنند که به آن "دفاتر قانونی حسابداری" گفته می شود.
این دفاتر به صورت پلمب بوده که به همین علت به آنها دفاتر پلمب نیز گفته می شود و دقت در صحت و درستی موارد درج شده در این دفاتر اهمیت بالایی دارد و نباید هیچ گونه خطا و اشتباهی در آنها وجود داشته باشد.
شایان ذکر است عدم دریافت دفاتر قانونی ، تکمیل و یا ارائه این دفاتر باعث جریمه شدن شرکت خواهد شد، حتی اگر شرکت و یا کسب و کار، فعالیتی هم نداشته و ندارد، باید جهت اعلام عدم فعالیت خود به سازمان امور مالیاتی، دفاتر قانونی پلمب شده خود را پس از دریافت، به صورت سفید و یا خام به حوزه مالیاتی خود ارائه و تسلیم نماید.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: دفاتر قانونی حسابداری