گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

سهام عدالت وثیقه بانکی می‌شود

رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز خبر دادند که سهام عدالت می‌تواند وثیقه برای دریافت کارت اعتباری باشد  بهتر است دولت به فکر مشوق‌هایی باشد که انگیزه نگه داشتن سهام و نفروختن آن را ایجاد کند.


در بخشی از این یادداشت آمده بود: «‌یکی از این مشوق‌ها می‌تواند ارائه اعتبار به دارندگان سهام عدالت بر اساس ارزش این سهام باشد.


یعنی مثلا کسی که سهام عدالت دارد بتواند با وثیقه‌گذاری این سهام نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ما به‌ازای آن اعتبار بگیرد این اعتبار می‌تواند شبیه کارت اعتباری رایج در خارج از ایران باشد.


یعنی فرد دارای یک سقف اعتبار دائمی و همیشگی بوده که بر اساس میزان مصرف اعتبار و پرداخت صورت‌حساب‌های ماهانه به‌صورت همیشگی از آن بهره‌مند باشد ‌به دنبال این پیشنهاد بود که جلسات کارشناسی با هدف بررسی آن در دولت و نهاد‌های دیگر برگزار شد و اکنون رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی از تصویب آن سخن می‌گویند.


رئیس‌جمهور دیروز در همین زمینه گفت: «سهام عدالت مال مردم است و بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ خواهد کرد که سهام عدالت برای هر فردی که تمایل داشته باشد می‌تواند به عنوان وثیقه باشد و می‌تواند بر مبنای آن از بانک کارت اعتباری بگیرد و به این ترتیب هر فردی بتواند سهام خود را حفظ کند.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سهام عدالت وثیقه بانکی می‌شود

جزئیات کامل دسته چک صیادی

سامانه صیاد به استعلام وضعیت اعتبار حساب صادرکننده دسته چک صیادی  کمک می‌کند و به شما نشان می‌دهد آیا می‌توان به پاس شدن چک‌ها امید داشت یا نه.


اگر بانک مرکزی در پیامک پاسخ وضعیت سفید را برای اعتبار حساب صادر کننده چک به کار برد، با خیال راحت به طرف حسابتان اعتماد کنید اما اگر وضعیت حساب صادرکننده چک قرمز بود، طرف معامله را از دفتر کارتان بیرون کنید. چون این رنگ نشان می‌دهد او تا حالا ۱۰ فقره چک برگشتی کشیده و دست‌کم ۵۰ میلیون تومان چک بی‌محل دارد.


سامانه صیاد و چک صیاد یکی از بزرگترین رویا‌های جدی بانک مرکزی به‌حساب می‌آید که بعد از مدت‌ها انتظار محقق شده است؛ به‌این ترتیب که چک‌های قدیمی از شهریور سال ۹۸ از فرآیند مبادلات خارج شدند و جای خود را به چک‌های جدیدی داده‌اند که اگر چه از نظر ظاهری تغییر کر‌ده‌اند، اما تفاوت اصلی در باطن‌شان رخ داده است. این چک‌ها در سامانه‌ای متحد به نام صیاد عمل می‌کنند تا دیگر جایی برای شیطنت کردن با صدور چک‌های بی‌محل باقی نماند.


در این شیوه، دسته‌چک‌های تمامی بانک‌ها کاملاً یک‌شکل و یک‌رنگ صادر می‌شوند. همچنین طبق روال جدید، دیگر شعب بانکی مرجع صدور دسته‌چک نیستند و متقاضی دسته‌چک از طریق سامانه بانک مرکزی اعتبارسنجی شده و دسته‌چک برایش صادر می‌شود. اگر هنوز درباره چک صیاد و سامانه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پس دست به کار شوید و این نوشته را با دقت بخوانید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: جزئیات کامل دسته چک صیادی

افتتاح سه پروژه بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات

روز پنج‌شنبه رئیس دولت در برنامه‌ای تحت عنوان «پیشران اقتصاد دیجیتال» که توسط وزارت ارتباطات ترتیب داده شده بود از سه پروژه بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات رونمایی کرد و همزمان از طرح هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی پرده برداشت که نوعی عرض اندام هنری / تکنولوژی در برابر رقیب سنتی این عرصه - صدا و سیما - قلمداد می‌شود.


پروژه‌های جدید حوزه تکنولوژی شامل دو مرکز داده بزرگ توسط ایرانسل و آسیاتک و بسته حمایتی از استارت‌آپ‌های آسیب‌دیده از کرونا بود.


با این حال شاید مهم‌ترین حرکت در روزی که موضوع اقتصاد دیجیتال بارها و بارها توسط حسن روحانی، آذری جهرمی و امیرناظمی مورد تاکید قرار گرفت بحث «انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» بود.


بحثی که با هدف ارتقای سهم محتوای داخلی در سبد مصرفی کاربران و افزایش ضریب نفوذ خدمات دسترسی به اینترنت ثابت صورت گرفت. بر اساس این طرح هر خانواده و هر عضو خانواده می‌تواند از یک ماه اشتراک رایگان تلویزیون اینترنتی روی شبکه ثابت اینترنت برخوردار باشد.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: افتتاح سه پروژه بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات


۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی کسب‌و‌کار های کوچک

بازاریابی کسب‌و‌کار کوچک شما یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز کسب‌و‌کار است. چیزی که بسیار هیجان‌انگیز است این است که فقط یک راه برای تبلیغ کسب‌و‌کار وجود ندارد و راه‌های متعددی را می‌توانید امتحان کنید و پی بگیرید.

درحقیقت وقتی تمام ترکیبات ممکن از فعالیت‌های بازاریابی را در نظر می‌گیرید هزاران راه برای کسب اطلاعات، در مورد کار شما توسط مشتری وجود دارد. بهترین بخش این است که می‌توانید فعالیت‌های بازاریابی خود را با آنچه که برای کسب‌و‌کار شما مناسب‌تر است تطبیق دهید.

در حالی که من اعتقاد دارم که به طور کلی اشتباهات می‌تواند یک تجربه مثبت باشد (آنها به شما کمک می‌کنند که یاد بگیرید در یک راه پایدار رشد کنید) اگر از برخی اشتباهات بازاریابی پیشگیری و اجتناب کنید می‌توانید زمان، انرژی و پول زیادی را حفظ کنید.

در ادامه ۷ اشتباه رایج در بازاریابی کسب‌و‌کار کوچک آمده که باید سعی کنید در کسب‌و‌کار خود از آن‌ها پیشگیری و اجتناب کنید.

۱) عدم داشتن برنامه بازاریابی
تلاش برای ترویج کسب‌و‌کار خود، بدون برنامه بازاریابی، مانند خرید یک پیراهن قرمز با چشم بسته است. ممکن است خوش شانس باشید و نتیجه نهایی را که می‌خواهید به دست آورید، اما شانس این است که زمان و پول زیادی در این فرایند هدر ندهید.

شما برای هر کاری که می‌کنید نیاز به برنامه بازاریابی دارید؛ بنابراین ابتدا مطمئن شوید که از برنامه شروع کنید. برنامه دقیقی برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود فراهم کنید که در آن به تمام نکات توجه شده باشد.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۷ اشتباه اجتناب‌پذیر بازاریابی کسب‌و‌کار های کوچک

جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک

به گفته سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت ، فقط سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کنند می‌توانند از روز ششم تا دهم خرداد ماه فرم فروش ۳۰ درصد سهام خود را از طریق بانک‌ها تکمیل کنند.


براساس اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی سهامداران از روز سه‌شنبه هفته جاری یعنی از روز ششم خرداد ماه می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها فرم فروش سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام  خود را تکمیل کنند.


حسین فهیمی، سخنگو ستاد رهبری آزادسازی سهام عدالت در این خصوص گفت: فقط سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به بانکی که شماره شبا خود در آن را به سامانه سهام عدالت داده‌اند مراجعه و فرم فروش را تکمیل کنند.


به گفته وی، زمان فروش ۳۰ درصد سهام از روز ششم خرداد ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه دهم ادامه دارد.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک