گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

اهمیت حسابداری

محدودیت منابع اقتصادی، از مهم‌ترین چالش‌هایی است که کسب و کارهای مختلف با آن درگیر هستند. برای غلبه بر این چالش، در اختیار داشتن اطلاعات مناسب که برنامه ریزی و مدیریت بهتر این منابع محدود را آسان کند، ضروری است. بنابراین اهمیت حسابداری به وضوح در آن دیده می شود.


در سازمان‌ها وظیفه تهیه و تامین این اطلاعات بر عهده حسابداری است. حسابداری مهمترین زبان کسب و کار است که به ما کمک می‌کند تا با استفاده از یک واحد اندازه‌گیری مشترک، یعنی واحد اندازه‌گیری پولی، بتوانیم منابع استفاده‌ متنوع را اندازه‌گیری و نتایج به کارگیری آن‌ها را ارزیابی کنیم تا از این طریق برنامه‌ریزی و مدیریت منابع اقتصادی را امکان پذیر سازیم.


 زبان کسب کار

حسابداری مهمترین زبان کسب و کار است که از یک سیستم اطلاعاتی که از طریق شناسایی، ثبت، طبقه بندی، تلخیص و گزارشگری رویدادهای مالی، اطلاعات لازم را در اختیار استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری قرار می‌دهد.


بر همین اساس حسابداری شامل فرایند جمع‌آوری، ثبت، طبقه بندی و خلاصه کردن رویدادهای اقتصادی بر اساس مدارک مستند است که منجر به استخراج صورت‌های مالی می‌شود و در واقع حسابداری ارائه کننده اطلاعات مالی مربوط به یک کسب و کار به استفاده کنندگان مختلف این اطلاعات است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: اهمیت حسابداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.