گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

اکسل ، اکسس و کاربرد آنها در حسابداری

یکی از مجموعه های پر کاربرد نرم افزاری مجموعه مایکرو سافت افیس است؛ بی شک امروزه بر روی هر کامپیوتری قسمتی از این ابزار کاربردی نصب شده و کمتر کاربری را می توان پیدا کرد که با این نرم افزار آشنایی نداشته باشد. این مجموعه از نرم افزار ها شامل دو نرم افزار حرفه ای و پر کاربرد اکسل(Excel) و نرم افزار اکسس(Access)  است.

همچنین ابزار نگارش متن و صفحه آرایی ورد(Word) می باشد که تقریبا کسی را نمی توان پیدا کرد که با کامپیوتر کارکرده باشد و آنرا نشناسد.در اینجا به مقایسه این دو محصول و کاربرد آنها در حسابداری می پردازیم.

مشخصات اکسل Excel

اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده یا Spreadsheet است. هنگام ورود به یک فایل اکسل خالی شما با مجموعه ای از سلولهای کنار هم و یکسان رو برو می شوید، این سلول ها می تواند هر نوع داده ای را در خود جای دهد. یعنی اطلاعات در اکسل فاقد ساختار می باشند. می توانید برای این سلولها فرمولهای محاسباتی بنویسید یا از روی آنها نمودار و چارت های بسیار پیشرفته ترسیم کنید.

یکی از ابزار های اضافه شده از اکسل ۲۰۱۰ پاور پیوت (Power Pivot) می باشد این ابزار را می توان بصورت رایگان بر روی اکسل ۲۰۱۰ نصب کرد ولی بر روی نسخه ۲۰۱۳ بصورت پیش فرض نصب می شود. با ابزار پاور پیوت (Power Pivot) و ایجاد جداول پیوت (Pivot Table) شما می توانید گزارشات بسیار پیشرفته را از حجم داده انبوه تولید کنید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: اکسل ، اکسس و کاربرد آنها در حسابداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.