گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

وال استریت کجاست؟

وال استریت (Wall Street) نام خیابانی مشهور در منطقه منهتن شهر نیویورک است معروف‌ترین بورس جهان از لحاظ حجم معاملات مالی، بازار بورس نیویورک است که در خیابان وال استریت قرارگرفته است همین امر موجب شده که این ناحیه به مرکز اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا تبدیل شود.



همچنین، بعضی از وقایع مهم در ایالات‌ متحده در این ناحیه شکل‌گرفته است؛ به‌عنوان ‌مثال اولین رئیس‌جمهور آمریکا، جرج واشنگتن، قسم خود را به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا در عمارت فدرال واقع در خیابان وال استریت یادکرده است.


همین‌طور روزنامه اقتصادی معروف وال ‌استریت ژورنال، عنوان مشهور خود را از نام همین خیابان گرفته است.


علت شهرت وال ‌استریت چیست؟

در جای‌جای کره زمین مناطق معروف متعددی وجود دارند که اشخاص فعال در حوزه سرمایه‌گذاری، همیشه به آن مناطق و فرصت‌های طلایی آن فکر می‌کنند.


چه بسیار افرادی که افکار و ایده‌های سرمایه‌گذاری خود را در این مناطق به کرسی نشانده‌اند. یکی از قطب‌های سرمایه‌گذاری بورس در جهان طبق مطالب گفته‌شده، ساختمان بورس نیویورک واقع در خیابان وال استریت است که همین امر موجب معروفیت این ناحیه به‌خصوص شده است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: وال استریت کجاست؟

سقوط بورس!

در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز بورس ، شاخص کل با افتی ۲۴ هزار واحدی مواجه شد تا مجددا کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی نزول کند.


به نظر می‌رسد افت روز گذشته دلار موجب شده تا امروز فشار عرضه در بورس تشدید شود.


در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از ۵۷۰ هزار معامله انجام شد که طی آن ۲ میلیارد و ۲۵۰ هزار سهم با ارزشی بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. این در حالی است که سه نماد فارس، تاپیکو و کگل به ترتیب با ۲۸۰۰، ۲۳۰۰ و ۲۱۰۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.


در معاملات فرابورس نیز صبا، هرمز و دماوند بیشترین تاثیر منفی را در شاخص فرابورس داشتند.


این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز همانند شاخص کل افتی یک درصدی را به ثبت رسانده است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: سقوط بورس!

کاهش نرخ دلار به زیر ۱۵ هزار تومان امکان پذیر است؟

کارشناس ارشد بانکی گفت: اگر بانک مرکزی موفق شود ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی بازنگشته را از طریق فشار به صادرکنندگان وارد چرخه اقتصادی کشور کند، شاهد کاهش نرخ دلار به زیر ۱۵ هزار تومان خواهیم بود.



«تاج محمد قجاوند» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به یادداشت یکشنبه شب رئیس کل بانک مرکزی در فضای مجازی، ضمن تایید محتوای آن تاکید کرد: این یادداشت، مبنایی علمی و تجربی داشت و بانک مرکزی طی روزهای گذشته با استفاده از ابزارهای ساده، اما علمی، تلاش کرد تا بتواند بر التهاب بازار مسلط شود.


اقدام مثبت بانک مرکزی در افزایش سود سپرده بانکی

قجاوند یکی از اقدامات برای کاهش عطش مراجعه مردم به بازارهایی مانند ارز و طلا را از طریق هدایت سرمایه آنان به سمت بانک‌ها دانست و گفت: طی روزهای گذشته برخی بانک‌ها اقدام به فروش اوراق سپرده ۱۸ درصدی کرده‌اند که بنا بر مشاهدات حضوری که داشته‌ام، با استقبال زیادی مواجه شده است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: کاهش نرخ دلار به زیر ۱۵ هزار تومان امکان پذیر است؟

لغو انحصار کارگزاری ‌ها

با افزایش استقبال سهامداران از بازار سرمایه،‌ موج تازه‌ای از نقدینگی به این بازار روانه شده است این در شرایطی است که بازار سرمایه مدت‌هاست که دچار انحصار شده است تاکنون تمام معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه در ۱۰۸ کارگزاری محدود شده است.



بسیاری معتقدند درآمد‌های کارگزاری‌های بسیار بالا است و افزایش معاملات فرصت مناسبی است که کارگزاری‌های تازه‌ای به میدان وارد شوند.


ضمن اینکه این انحصار باعث شده خدمات این کارگزاری‌ها به سهامداران تناسبی با درآمد‌های آنها نداشته باشد.


روز گذشته علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌و‌کار وزارت اقتصاد با اشاره به مصوبات هیات مقررات‌زدایی از لغو شدن انحصار مجوز تاسیس کارگزاری خبر داد.


او در گفت‌وگو  در مورد بررسی مجوز تاسیس کارگزاری بورس به بررسی‌های انجام‌شده توسط هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است تا تاریخ ۳۱/ ۵/ ۱۳۹۹ دستورالعمل جدیدی درخصوص مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری در بورس را با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه‌ای مربوط به کسب‌و‌کار تاسیس کارگزاری در بورس و حتی محدودیت‌های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: لغو انحصار کارگزاری ‌ها

آشنایی با ریبرندینگ (Rebranding)

ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتان، و یا به طور کلی حسی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ایجاد تفاوت با رقبا. به هنگام ریبرندینگ شما ممکن است لوگو، بسته بندی ها، طراحی سایت، متریال های بازاریابی، عناصر تبلیغاتی،دکوراسیون و هر چیز دیگری که مربوط به کسب وکارتان است را تغییر دهید و به شکل و شمایل جدیدی درآورید.

بسیاری از کارآفرینی‎ها و استارت آپ‎ها و مدیران با برندسازی آشنایی خوبی دارند. فرآیند دشواری که نیاز داریم تا نام تجاری خود را به یک برند (Brand) مطرح تبدیل کنیم، هویتش را مشخص کنیم، دیدگاه مشتریانمان را در موردش بسازیم و…….


دستیابی به برندینگ موثر و قوی کار بسیار سختی برای کسب وکارها است. برندهای خوب به دلیل احساساتی که در کاربران القا می کنند، کاملا مشخص و واضح هستند. برندینگ در واقع درک کاربران از کسب و کار شما است. برند فقط لوگو، شعار یا یک طرح نیست، برند تصوری است که مخاطب از یک کسب وکار دارد.

یک کسب وکار ممکن است برندی برای خود ساخته باشد، اما در هنگام ایجاد آن اشتباهاتی را مرتکب شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آشنایی با ریبرندینگ (Rebranding)