گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

آشنایی با آیفک (IFAC)

آیفک (IFAC) چیست؟ فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک) مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد حرفه ‎ای بین‌المللی حسابداری در جهان است. ۱۷۳ انجمن حرفه ‎ای حسابداری از ۱۲۹ کشور جهان در آیفک عضویت دارند.



در این انجمن‎ ها در مجموع بیش از دو و نیم میلیون حسابدار شاغل در حرفه‌های حسابداری و حسابرسی بخش‌های دولتی و خصوصی سراسر جهان عضو هستند. آیفک از این حیث یکی از بزرگ‎ترین تشکل‎ های حرفه‎ای در جهان است.


هیئت‎ های استانداردگذار بین‌المللی آیفک فرایند استانداردگذاری آیفک را از راه هیئت‎های استانداردگذار بین‌المللی در چهار زمینه ۱-حسابرسی و اطمینان‌دهی ۲- آموزش ۳- اخلاق ۴- بخش عمومی انجام می دهند.


جزئیات اهداف و استاندارهای وضع‎شده از سوی این چهار هیئت در بخش‎ مربوط به هر یک از آن‎ها بر روی وب‎گاه رسمی آیفک در دسترس همگان است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آشنایی با آیفک (IFAC)

قیمت روز خودرو‌ ، بازار مشتری ندارد اما صعودی است!

به طور میانگین در 15 تیرماه  قیمت روز خودرو‌ اینگونه شروع شد، پراید ۱۱۱ حدودا ۸۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدودا ۷۷ میلیون تومان، تیبا ۲ و ساینا ۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیب پنج ۱۷۰ میلیون تومان، ۲۰۶ صندوقدار ۱۷۳ میلیون تومان و دنا ۱۹۰ میلیون تومان قیمت دارند.


بررسی روند قیمت روز خودرو‌ نشان می‌دهد که قیمت انواع خودرو‌های داخلی طی یکی دو هفته اخیر بیش از ۲۰ درصد گران شده و این روند علیرغم حضور مشتری و رسیدن سطح معاملات به صفر همچنان افزایشی است.

به گزارش ایسنا، ۲۲ اردیهشت ماه بود که در جلسه ستاد تنظیم بازار با محوریت قیمت‌گذاری خودرو، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که قیمت مبنا برای انجام معاملات در بازار آزاد، قیمت خودرو در کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود.

عباس تابش تاکید کرد: هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و بازرسان این سازمان با آن مقابله خواهند کرد.

این در حالی است که معامله‌گران بازار آزاد همچنان به همان شیوه‌های قبلی خود که ” جنس خودم هست، هر قیمتی بخواهم آن را می‌فروشم، مشتری بخواهد می‌خرد؛ نخواهد نمی‌خرد” ادامه دادند. همان زمان، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز به ایسنا اعلام کرد که هیچ مصوبه‌ای در این رابطه به ما ابلاغ نشده است.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: قیمت روز خودرو‌ ، بازار مشتری ندارد اما صعودی است!

تازه های صندوق های ETF بورس -دارایکم و سهام عدالت

شاخص کل بازار بورس معاملات امروز را با رشد ۳۱ هزار و ۴۵۷ واحدی به پایان برد و با بازدهی ۱٫۹۴ درصدی به سطح یک میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.



این درحالی است که روز گذشته یکی از کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بود که ساعات ابتدایی معاملات امروز بازار با فشار عرضه روبه رو شده و رفته رفته وضع بازار بهبود پیدا کرده و رو به سبز شدن می‌رود.


شاخص کل هم وزن نیز با پشت سر گذاشتن افت ۲۴۴۱ واحدی ابتدای معاملات، در نهایت توانست ۵۲۱۹ واحد به ارتفاع خود بیافزاید و نزدیک محدوده ۴۷۰ هزار واحدی متوقف شود.


نمادهای شاخص‌ساز امروز نیز به ترتیب شامل فولاد (۳۳۲۶ واحد)،  فملی (۲۶۹۸ واحد) و شپنا (۱۹۴۲ واحد) بودند؛ همچنین سه گروه بانک، فلزات اساسی و خودرویی‌ها برای دومین روز متوالی توانستند جایگاه خود را در ردیف برترین گروه‌های صنعت حفظ کنند.


در پایان معاملات امروز، یکشنبه بیش از یک میلیون و ۷۸۲ هزار معامله در بورس انجام شد که در نتیجه آن ۹ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار توانست به محدوده ۶۱۹۸ هزار میلیارد تومان برسد.


ارزش دارا یکم امروز چقدر شد؟ / آغاز محدودیت نوسان صندوق ETF از فردا

پیش از آغاز محدود شدن دامنه نوسان واحدهای صندوق دارا یکم به ۱۰ درصد، ارزش دارا یکم به ۵٫۴ میلیون تومان رسیده است.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تازه های صندوق های ETF بورس -دارایکم و سهام عدالت

راه‌اندازی سامانه تأمین اجتماعی برای کسب‌وکارهای مجازی

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از راه‌اندازی سامانه ‌‌ی خدمات تأمین اجتماعی شاغلان دورکار کسب‌وکارهای مجازی خبر داد که به افراد بدون شرایط استخدامی خدمات ارائه می‌کند.



سامانه‌ی تأمین اجتماعی برای شاغلان دورکار کسب‌وکارهای مجازی، راهکاری برای فریلنسرها و دیگر افراد بدون شرایط استخدامی است که اتحادیه‌ی کشوری کسب‌وکارهای مجازی، به‌کمک شرکت‌های نوآور آن را راه‌اندازی کرد. این سامانه، تمامی خدمات تأمین اجتماعی را مانند کارمندان و کارگران، برای شاغلان دورکار هم فراهم می‌کند.


ظاهرا طرح راه‌اندازی سامانه‌ی تأمین اجتماعی دورکاری در سال ۱۳۹۷ نهایی شده است و اکنون پس از دو سال وقفه، به بهره‌برداری رسید. رضا الفت‌نسب، عضو هیئت‌مدیره‌ی اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی درخصوص سامانه‌ی جدید گفت: «بخشنامه دورکاری برمی‌گردد به سال ۱۳۹۷ که مرحوم نوربخش آن را ابلاغ کردند.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید:  راه‌اندازی سامانه تأمین اجتماعی برای کسب‌وکارهای مجازی

راه های موفقیت از دیدگاه برایان تریسی

موفقیت از دیدگاه برایان تریسی دارای چند بخش می باشد، اگر هیچ تخصصی در زمینه های رسیدن به موفقیت نداشته باشید، به هر حال عقیده هایی را در این خصوص برای خود دارید. ممکن است نظرهایتان تا یک جا از زندگی‌تان شما را پیش برده باشد اما برای پیشرفت به نقطه نظرات بهتری نیاز پیدا خواهید کرد.



موفقیت از دیدگاه برایان تریسی چیزی نیست که به راحتی بدست آید. در این راه باید از تجربه های افرادی که این مسیر را طی کرده اند باخبر بود. قصد داریم در خصوص نقطه نظرات انسان موفقی مانند برایان تریسی صحبت کنیم. می خواهیم ببینیم این سخنران زبده ملاک هایش برای تبدیل شدن به یک فرد موفق چیست! اگر قصد دارید تلنگری به خود بزنید با ما تا انتها همراه باشید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: راه های موفقیت از دیدگاه برایان تریسی