مشتری، ضامن بقای یک تجارت و سازمان است و حیاتِ کسبوکار ما به وجود او وابسته است و حفظ مشتری، سختترین جزء توسعهی یک سازمان است. اما امروزه رقابتی شدن شدید بازارها، گسترش شبکههای اجتماعی و قدرت انتخاب گسترده مصرف کنندگان سبب گردیده تا مشتری مداری به مهم ترین مزیت رقابتی برای شرکتها تبدیل گردد.
کوچکترین غفلت، منجر به نارضایتی مشتری، قطع ارتباط او با ما و جذب توسط رقیبان میشود. سازمانها و شرکتهایی که نیازهای مشتری، کیفیت محصول و ارائه خدمات را در اولویت قرار میدهند، در عرصه رقابت موفقتر هستند.
هر مشتری ناخشنود، میتواند نارضایتی خود را به چندین نفر منعکس کند؛ این زنجیره موجب از دست دادن بخش بزرگی از مشتریان میشود. در نهایت، شرکتهایی که قادر نیستند مشتری را راضی نگه دارند به تدریج از بازار حذف میشوند.
مصرفکنندگان ناراضی هر لحظه، میتوانند دیدگاه خود را از طریق رسانههای اجتماعی و وب سایتها به اشتراک گذاشته و بر حرفهی شما تأثیر منفی بگذارند. به همین دلیل است که ساختن تجربهای خوب برای مشتری بسیار حائز اهمیت است، و به ایجاد رابطه پایدار بین شما و آنها کمک میکند.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: اصول مشتری مداری