گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

آشنایی با کدال(سازمان بورس اوراق بهادار)

آشنایی با کدال : کدال در واقع مخفف عبارت انگلیسی Comprehensive Database Of All Listed Companies بوده که به معنای سامانه یا پایگاه اطلاعات جامع شرکت‌های پذیرفته شده (فهرست شده در بورس) است. این سامانه در واقع یک سامانه  خدمات الکترونیکی است که با اقتباس از سامانه‌های اطلاع‌رسانی بورس‌های دیگر جهان راه‌اندازی شده است.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از بازار‌های  بورس مناسب برای سرمایه‌گذاری، بازار بورس اوراق بهادار است. سرمایه‌گذاری در این بازار نیازمند اطلاعات و همچنین تحلیل‌های سطح کلان و خرد نسبت به شرکت‌های ثبت‌ شده در بورس اوراق بهادار است. یکی از ابزار‌هایی که می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی درباره وضعیت و فعالیت‌های شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران کمک کند، سامانه‌ای به نام کدال است که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می‌دهیم.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: آشنایی با کدال(سازمان بورس اوراق بهادار)

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

هزینه یابی بر مبنای فعالیت به جستجوی فرصت هایی به منظور بررسی سودآوری مشتری در مطالعه موردی یک شرکت کوچک تجاری می پردازد.

آشنایی با هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)

کلمه هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای اولین بار، توسط کوپر و کپلن به منظور اختصاص دادن هزینه فعالیت ها به محصولات استفاده شده است.

آنها بر این باور بودند که سیستم های هزینه یابی سنتی پاسخگوی نیازهای مدیرعامل ها نبوده و در کنار آن استفاده از اطلاعات مورد نیاز باعث می شود که آن ها گمراه شوند و قادر به تصمیم درست نباشند. هزینه یابی بر مبنای فعالیت روشی می باشد که با استفاده از اطلاعات هزینه، باعث بهبود در دانستن آن می شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: هزینه یابی بر مبنای فعالیت

چرا قیمت نفت گران نمی‌شود؟

 ماه‌های اخیر به دلیل اینکه عوامل موثر بر افزایش قیمت نفت، ضعیف بودند، قیمت‌های جهانی کاهش یافت. این کاهش همچنان ادامه دارد، اما طبق برخی تحلیل‌ها، قیمت‌های نفت در آینده ممکن است افزایش یابد.

به گزارش فرارو، کشور‌های عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و نیز کشور‌های غیر اوپک در قالب توافق کاهش تولید (توافق اوپک پلاس) از مقدار صادرات نفت خود کاستند، چندین نفتکش در ماه‌های اخیر در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند، سه کشور نفت‌خیز – ایران، ونزوئلا و تا حدودی روسیه- تحریم شدند و تنش در تنگه هرمز شدت گرفته است. در وهله اول، به نظر می‌رسد که همه این اتفاقات می‌بایست قیمت نفت را حداقل به صد دلار می‌رساندند. اما بر خلاف انتظار، قیمت نفت نه تنها افزایش نیافت، بلکه سقوط هم کرد.

پرسشی که امروز ذهن تحلیلگران حوزه انرژی را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود این همه تحولات مهم جهانی، خصوصا در خلیج فارس، قیمت نفت در سطوح پایینی باقی مانده است؟

روز سه شنبه قیمت‌های انواع نفت بین ۶۱ تا ۵۴ دلار بود. قیمت نفت اوپک ۶۱ دلار، خام برنت ۵۹ دلار و نفت خام متوسط غرب تگزاس نیز ۵۴ دلار بود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: چرا قیمت نفت گران نمی‌شود؟

حذف ۴ صفر پول ملی

تصمیم حذف 4 صفر پول ملی با هدف حفظ کارایی پول ملی، جهت آسان تر شدن نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی وجود دارد، رواج یافته است.

کشور نیز دارای پتانسیل‌های بسیاری است که باید با مدیریت آن‌ها بتوان از حداکثر این توانایی بهره‌برداری کرد، تا اقتصاد کشور از وضعیت بغرنج کنونی خارج شود، این در حالیست که باید دید در عمل چه اتفاقاتی روی خواهد داد.
از سویی حذف صفر نباید تنها یک اقدام نمادین باشد، بلکه باید با اقدامات اصولی به صورت همه جانبه تمام شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشید تا حذف صفر در کنار این کار‌ها بتواند به نتیجه مطلوب منتهی شود.

برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: حذف ۴ صفر پول ملی

تفاوت سرمایه‌گذار حرفه‌ای و عادی در مواجهه با ریسک بورس

معتقدیم افراد موفق و ثروتمند با ریسک کردن به جایگاه فعلی خود رسیده‌اند؛ برخی می‌گویند که فلانی ریسک کرد که پولدار شد، اما ما ترسیدیم و درجا زدیم این اعتقاد پررنگ در شرایطی در بین مردم همچنان وجود دارد که برخلاف این تصور غالب، سرمایه‌گذار ان موفق دنیا پذیرش هرگونه ریسک را در تصمیمات خود نفی می‌کنند.

جورجی شوارتز در این زمینه معتقد است که ادامه حیات در بازارهای مالی، مستلزم فرار از ریسک است! از سویی دیگر وارن‌بافت هم در جمله معروفی می‌گوید:

خرید اوراق بهادار بسیار ارزان‌تر از ارزش واقعی آنها، اقدام مخاطره‌آمیزی نیست.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: تفاوت سرمایه‌گذار حرفه‌ای و عادی در مواجهه با ریسک بورس