گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

جزئیات کامل دسته چک صیادی

سامانه صیاد به استعلام وضعیت اعتبار حساب صادرکننده دسته چک صیادی  کمک می‌کند و به شما نشان می‌دهد آیا می‌توان به پاس شدن چک‌ها امید داشت یا نه.


اگر بانک مرکزی در پیامک پاسخ وضعیت سفید را برای اعتبار حساب صادر کننده چک به کار برد، با خیال راحت به طرف حسابتان اعتماد کنید اما اگر وضعیت حساب صادرکننده چک قرمز بود، طرف معامله را از دفتر کارتان بیرون کنید. چون این رنگ نشان می‌دهد او تا حالا ۱۰ فقره چک برگشتی کشیده و دست‌کم ۵۰ میلیون تومان چک بی‌محل دارد.


سامانه صیاد و چک صیاد یکی از بزرگترین رویا‌های جدی بانک مرکزی به‌حساب می‌آید که بعد از مدت‌ها انتظار محقق شده است؛ به‌این ترتیب که چک‌های قدیمی از شهریور سال ۹۸ از فرآیند مبادلات خارج شدند و جای خود را به چک‌های جدیدی داده‌اند که اگر چه از نظر ظاهری تغییر کر‌ده‌اند، اما تفاوت اصلی در باطن‌شان رخ داده است. این چک‌ها در سامانه‌ای متحد به نام صیاد عمل می‌کنند تا دیگر جایی برای شیطنت کردن با صدور چک‌های بی‌محل باقی نماند.


در این شیوه، دسته‌چک‌های تمامی بانک‌ها کاملاً یک‌شکل و یک‌رنگ صادر می‌شوند. همچنین طبق روال جدید، دیگر شعب بانکی مرجع صدور دسته‌چک نیستند و متقاضی دسته‌چک از طریق سامانه بانک مرکزی اعتبارسنجی شده و دسته‌چک برایش صادر می‌شود. اگر هنوز درباره چک صیاد و سامانه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پس دست به کار شوید و این نوشته را با دقت بخوانید.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: جزئیات کامل دسته چک صیادی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.