گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

افت بورس تکرار تجربه اردیبهشت

بازار سرمایه کشور برای پنجمین روز متوالی با فشار سنگین فروش مواجه شد و همزمان با بازگشایی شستا، شاخص کل بورس 89 هزار واحد افت کرد این افت بورس از نظر مقداری بیشترین مقدار افت روزانه بورس در 53 سال اخیر است و از نظر درصدی نیز با ثبت افت 4.7 درصدی، یکی از سنگین ترین سقوط های روزانه در تاریخ بورس رقم خورد.


ریزش مداوم، عرضه های سنگین و تلاش سهامداران برای نقدکردن دارایی خود و ذخیره سود، منجر به رخنه ترس در دل سهامداران، به خصوص تازه واردها شده است. موضوعی که البته در بازار سرمایه بارها رخ داده است و در این گزارش با بازخوانی ریزش اردیبهشت ماه یادآور شده ایم که این ریزش نیز به منزله سقوط ادامه دار بازار نیست و بورس به روال معمول و رشد منطقی باز خواهد گشت.


عملکرد ضعیف حقوقی ها و صندوق ها

دیروز هم در دقایق ابتدایی، عرضه و تقاضا متعادل بود اما به سرعت عرضه ها تشدید شد و بازار دوباره در صف فروش غلتید. اگرچه حقوقی ها در بسیاری از نمادهای شاخص ساز مثل ملی مس، هلدینگ خلیج فارس، شستا و ایران خودرو قدرت خرید نسبتا مناسبی نشان دادند و بعضا باعث بازشدن صف های فروش برخی از این سهم ها هم شدند اما برخی دیگر از حقوقی ها همانند تازه واردها رفتار کردند و بر حجم عرضه ها افزودند.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: افت بورس تکرار تجربه اردیبهشت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.