این عامل، مدیریت نادرست روابط کلیدی و به ویژه شکست در مذاکرات بنیانگذاران و کارآفرینان است. اداره یک کسبوکار نیاز به مذاکرات بسیاری دارد که با شرکا، شرکای بالقوه، سرمایهگذاران و گروههای ذینفع دیگر انجام شود.
چنین مذاکراتی در تمام مراحل رشد کسبوکار ادامه خواهند یافت؛ از زمان ایدهپردازی و شکلگیری کسبوکار تا مراحل بالاتری که شرکت بالغ میشود و افزایش درآمد و چالشهای رشد را تجربه میکند.
در پژوهشها و مصاحبهها برای نگارش کتاب «مذاکرات کارآفرینان: درک و مدیریت روابط تعیینکننده موفقیت» داشتیم، پیبردیم که وجه تمایز کارآفرینان موفق از سایرین، الزاما توانایی بالاتر آنها در مذاکره نیست. آنچه آنها را متمایز میکند، توانایی جبران پس از شکست در مذاکرات و یادگیری از این شکستها است.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۸ اشتباه رایج کارآفرینان در مذاکره