یسنا/ رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمههای شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمهنامههای جدید شخص ثالث، هزینه اضافهای دریافت نمیشود.
اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر “راننده محور” شدن بیمههای شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنیهایی در این رابطه شد. در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه “راننده محور” شدن صدور بیمهنامههای شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آنها در صدور بیمهنامه است؛ به همین منظور بیمهنامهها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر میشود. در این صورت میتوان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.
او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمهنامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمهنامه شخص ثالث را با توجه به ویژگیهای آن راننده (مالک خودرو) صادر میکنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه میکند.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه زمستان ۱۳۹۷ تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی، معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند اما باتوجه به مصادف بودن مهلت ارائه اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) با تعطیلات نوروز و به منظور تکریم و رفاه حال مودیان گرامی بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده مهلت ارائه اظهارنامه این دوره تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ تمدید شد.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان سال ۱۳۹۷ را تا پایان روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ ارائه کنند، می توانند در صورت درخواست کتبی، از بخشودگی جرایم عدم ارائه اظهارنامه و تاخیر در پرداخت مالیات و عوارض متعلق در موعد مقرر برای دوره مزبور برخوردار شوند.
در نرم افزار حسابداری سازه حساب این امکان فراهم شده است که چه بصورت ثابت و چه بصورت قابل تغییر نسبت به ثبت و چاپ پشت نویسی چک جهت انتقال اقدام کنیم.
اسناد امانتی در یافتی و پرداختی یکی از اصلی ترین اسناد انتظامی می باشد. این اسناد زیرمجموعه حسابهای انتظامی و بدون ماهیت هستند که برای دادن یا گرفتن ضمانت استفاده می شود.
به این صورت که وقتی شرکت سفته یا چک به عنوان ضمانت دریافت و یا پرداخت می نماید از آنجا که این اسناد وصول شدنی نیستند و قرار است به عنوان وثیقه نزد شرکت بماند از این حساب استفاده می شود.
در نرم افزار حسابداری سازه حساب و در دوقسمت امکان ثبت این اسناد وجود دارد.
اولین روش
از طریق فرم اسناد امانتی دریافتی و اسناد امانتی پرداختی که در این جلسه به توضیح آن می پردازیم.
روش دوم
از طریق اسناد حسابداری که در جلسات آینده به شما آموزش میدهیم.
در این قسمت به آموزش فرم های حواله های پرداختی و دریافتی در نرم افزار حسابداری سازه حساب می پردازیم.
همانطور که در جلسات آموزشی قبلی به شما عزیزان آموزش دادیم امکان ثبت حواله های دریافتی و پرداختی از طریق فرم های مختلف در نرم افزار وجود دارد.
جهت ثبت حواله های دریاقتی از طریق فرم های فاکتور فروش و دریافت و جهت ثبت حواله های پرداختی از فرم های فاکتور خرید و پرداخت استفاده می کنیم.