شاید زمانی که بیل گیتس در سال 1996 جمله معروف «محتوا پادشاه است» را می نوشت، کسی فکر نمی کرد که حدود 25 سال بعد، بازاریابی محتوا تا این اندازه مهم و ضروری شده و تبدیل به ابزار اصلی رشد و توسعه کسب و کارها شود.
اما امروز (مخصوصاً پس از بحران های اقتصادی و بهداشتی اخیر) همه می دانند که برای موفقیت در بازارهای رقابتی، راهی جز تولید و انتشار محتوای ارزشمند و با کیفیت برای مخاطبان وجود ندارد.
اما سوال این است که چرا کسب و کارهای ایرانی در بازاریابی محتوا هنوز به پختگی لازم نرسیده اند و اکثر سایت های ایرانی، از ضعف در کمیت و کیفیت محتوا رنج می برند؟ چه علتی باعث ضعف در بازاریابی محتوایی استارتاپ های ایرانی شده است؟
دلایل شکست کسب و کارهای ایرانی در بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی همیشه به موفقیت منجر نمی شود. دلایل شکست در بازاریابی محتوا ممکن است متعدد و متنوع باشد. اما در این یادداشت به ۵ مورد از این دلایل اشاره می کنیم:
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۵ دلیل شکست استارتاپهای ایرانی در بازاریابی محتوا