آنچه در ادامه میخوانید آخرین مقاله مجله کسب و کار هاروراد است. این مقاله شامل توصیه هایی است از سوی متخصصان هاروارد برای تمامی کسب و کارهای دنیا هنگام بحران کرونا است، تا با کمترین آسیب از بحران پیش آمده عبور کنند.
بیماری عفونی کرونا به مرحله بحرانی خود رسیده است؛ جایی که نیاز است تا سیستم سلامت عمومی قاطعانه عمل کرده و جلوی رشد این بیماری را در خارج از چین بگیرد. واضح است که همهی این تلاشها باید و اساساً بر روی مهار این بیماری متمرکز شوند؛ اما در این میان تأثیر این بیماری بر روی اقتصاد و کسب و کارها نیز بسیار مهم بوده و بسیاری از شرکتها در تلاشاند تا درسهای آموختهشده از این اپیدمی را فهمیده و بر اساس آن عمل کنند.
بااینوجود و با توجه به میزان آمادگی شرکتها، پتانسیلهای پیشرو برای بالا بردن آمادگی بهتر شرکتها در بحرانهای بعدی بسیار ارزشمند است تا بتوان از آنچه آموختهشده، درسهایی به دست آورد. بر اساس آنالیزهای در حال انجام و حمایت کسب و کارهای دیگر در سرتاسر جهان نگارندگان این مقاله، درسهایی را برای پاسخ به این حوادث، ارتباطات، کسب و بهکارگیری آموختهها خلاصه کردهاند که در ادامه هر کدام مورد بررسی قرار می گیرند.
روزانه خود را بهروزرسانی کنید
رخدادها با سرعتی حیرتآور در حال آشکار شدن هستند و روزانه درک ما را از موضوعات تغییر میدهند. به نظر میرسید شیوع این بیماری عمدتاً محدود به کشور چین بوده و تحت کنترل قرارگرفته است؛ اما حالا رشد بیماری به بیرون از چین گسترش یافته و نشانههایی برای شروع مرحلهی جدیدی از این بیماری آشکار شده است.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: مدیریت کسب و کار در زمان بحران کرونا چگونه ممکن است؟