اما نکته مهمتر این است که مشتریان در سالهای اخیر و با توجه به تغییرات اقتصادی کشور، درآمد خود را با دقت بیشتری خرج میکنند. علاوه بر ارزش، مشتریان به دنبال خرید راهحلها هستند. راهحلهایی که محصولات و خدمات ما برای رفع مشکلات آنها کاربرد دارند.
توجه به این دو موضوع مهم در طرحریزی استراتژی فروش در کنار توجه به بهبود روند تجربه مشتری، افزایش فروش شما را به همراه خواهد داشت. این نگرشها با بررسی مقالات تخصصی این حوزه بوده است و بر اساس همین مقالات و همسانسازی آنها با رفتار مشتریان در ایران نگرشهای زیر مورد توجه قرار گرفتند:
۱- مزیت رقابتی خود را ایجاد یا تقویت کنید: مزیت رقابتی شما همان دلیل اصلی خرید خدمات و محصولات شما، ارزش و راهکار شما برای مشکلات و خواستههای بازار هدف است.
بنابراین اگر مزیت رقابتی مناسبی دارید نسبت به تقویت و بهبود مستمر آن اقدام کنید و اگر ندارید به دنبال یک مزیت رقابتی خاص باشید. متاسفانه مشکل بزرگ کسبوکارهای ایرانی، نه تنها توجه نداشتن به مزیت رقابتی است، بلکه نکاتی را بهعنوان مزیت رقابتی بیان میکنند که به هیچوجه یک مزیت محسوب نمیشود و حتی ممکن است آسیبزننده نیز باشد.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۵ نگرش پرطرفدار افزایش فروش در سال ۲۰۲۰