گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

هوش رقابتی در آمازون و مهندسی تملک یک شرکت دیگر

گروهی به نام «هوش رقابتی» در آمازون، از سال ۲۰۰۷ درون واحد مالی مشغول به کار شد که عملکرد رقبا و کیفیت و سرعت خدمات آنها را می‌سنجد. وظیفه آنها این است که تحقیق کنند و ببینند آیا هیچ رقیبی وجود دارد که بهتر از آمازون باشد و سپس داده‌هایی که جمع کرده‌اند را به کمیته‌ای متشکل از مدیران ارشد آمازون ارائه دهند.

در اواخر دهه ۲۰۰۰، گروه هوش رقابتی متوجه رقیبی شد که تلفظ نام آن دشوار بود و طرفداران زیادی در میان خریداران زن داشت. کوییدسی ( Quidsi کلمه‌ای لاتین به معنی‌ای‌کاش ) شرکتی در نیوجرسی بود که به خاطر وب‌سایت Diapers.com معروف شده بود.

دو دوست به نام مارلور و وینیت بارارا در سال ۲۰۰۵ این استارت‌آپ را تاسیس کرده بودند و در سال ۲۰۰۸ توسعه یافته و همه لوازم ضروری نوزادان مثل پوشک و دستمال مرطوب، لباس، شیرخشک و کالسکه را عرضه می‌کردند.

کشاندن نوزادان در حال گریه به فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پدرها و مادرها است، اما آمازون فروش پوشک را تا یک سال بعد از تاسیس سایت Diapers.com و حتی سرمایه‌گذاری سایت‌های والمارت و تارگت در این حوزه شروع نکرده بود. وقتی هنوز ابرهای سیاه ترکیدن حباب دات‌کام بر صنعت تجارت الکترونیک سایه افکنده بود، خرده‌فروش‌ها احساس می‌کردند با توزیع محصولاتی که بسته‌بندی‌های بزرگ و حاشیه سود کم دارند، پول زیادی به دست نمی‌آورند.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: هوش رقابتی در آمازون و مهندسی تملک یک شرکت دیگر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.