طی دهه گذشته، فعالیتهای متعددی مثل تاسیس استارت آپ های جدید، افزایش تامین سرمایه برای شرکتهای تازه تاسیس، هجوم سرمایهگذاران و استارت آپ های خارجی در هند ، توسعه زیرساختهای قانونی و ادغام و تملک در سطح جهانی، انجام شده است.
داستانهای موفق کارآفرینی فراوانند، بهعنوان مثال: بایجو (Byju’s) را که یکی از تکشاخ های تازهکار در فضای آموزشی آنلاین هند است در نظر بگیرید که امروز ۵/ ۵ میلیارد دلار ارزشگذاری شده است.
بایجو که در سال ۲۰۱۱ توسط یک معلم تاسیس شده، تاکنون بیش از هفت دور تامین سرمایه کرده و پایگاه مشتریان آن به حدود ۳۵ میلیون مشترک میرسد.
درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۰ میلیون دلار رسید که افزایش سه برابری را نسبت به سال گذشته نشان میدهد و هدف آن دو برابر کردن درآمد تا پایان امسال است.
بایجو برای توسعه جهانی، شراکت با شرکت دیزنی را هم شروع کرده است ، وقتی همه این موفقیتها را میبینیم، مهم است که یک قدم به عقب برویم و ببینیم اکوسیستم استارت آپی هند چگونه به موقعیت فعلی خود رسیده است.
برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: درس هایی از تکامل استارت آپ ها در هند