گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

گروه نرم افزاری سازه حساب

آموزش و معرفی نرم افزار های حسابداری تخصصی

۹ روش برای پاسخ دادن به درخواست تخفیف مشتریان

تخفیف دادن به مشتریان می‌تواند به تسریع روند معاملات کمک کند. ایجاد حسن نیت بین طرفین باعث درخواست تخفیف از طرف مشتری می‌گردد. اما شما این مزایا را با تخفیفی استراتژیک می‌توانید به دست بیاورید. به مشتری خود اطمینان بدهید که تخفیف دادن قبل از مذاکره می‌تواند سه پیامد منفی داشته باشد.


۱- خریدار به‌طور ناخودآگاه نسبت به شما و محصول یا خدمت شما ارزش کمتری قائل می‌شود. اگر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) آن همان مقداری باشد که شما ادعا می‌کنید، پس نیاز به فروش با قیمت کمتر ندارید.

۲- در صورت تخفیف نابهنگام، تمرکز مشتری از ارزش جنس به قیمت آن تغییر می‌کند. به‌جای صحبت کردن و فکر کردن درباره‌ی تاثیر بالقوه محصول در زندگی، مشتری به این می‌اندیشد که قیمت محصول چقدر است.

۳- در نهایت شما از چانه زدن خسته می‌شوید، باید این نکته را در نظر گرفت که مذاکرات موفق نیاز به یک دادوستد صحیح دارد. اگر در مراحل اولیه فرایند فروش، تخفیف بدهید در واقع فرصت درخواست تخفیف از طرف مشتری را از دست خواهید داد. این برای شما یک سابقه خطرناک محسوب می‌شود.


برای دیدن ادامه مطلب بر روی لینک کلیک کنید: ۹ روش برای پاسخ دادن به درخواست تخفیف مشتریان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.